Bedrijven moeten een online marketing strategie hebben – en distributie is daar een belangrijk onderdeel van. Maar dat je iets online zet, betekent nog niet dat mensen het ook zullen zien. Je moet een plan hebben om je inhoud te verspreiden als je wilt dat het gezien en gelezen wordt.
Waarom online distributie belangrijk is
Het internet heeft het spel volledig veranderd als het gaat om marketing. In het verleden konden bedrijven wegkomen met traditionele marketingmethoden zoals gedrukte advertenties en tv-commercials. Maar nu besteden consumenten meer tijd online dan ooit tevoren – en dat is waar je moet zijn als je ze wilt bereiken.
Maar alleen online aanwezig zijn is niet genoeg. Je moet er ook voor zorgen dat je inhoud door de juiste mensen wordt gezien. Dat is waar distributie om de hoek komt kijken. Online distributie is het proces waarbij je inhoud via verschillende kanalen onder de aandacht van potentiële klanten wordt gebracht. En dat is om een paar redenen belangrijk:
1) Het stelt je in staat een breder publiek te bereiken.
2) Het helpt je relaties op te bouwen met potentiële klanten
3) Het leidt verkeer terug naar je website
4) Het helpt je jezelf te vestigen als een expert in je branche.
Als je wilt dat je online marketing strategie succesvol is, moet je een distributiestrategie hebben. Anders zal alle geweldige inhoud en berichten die je maakt gewoon op je site blijven staan, ongezien en ongelezen.
De verschillende soorten online distributie
Er zijn veel verschillende manieren om je inhoud te verspreiden. Sociale media, e-mailmarketing, betaalde advertenties – elk vereist een andere aanpak. Je moet uitzoeken welke methode (of methoden) het beste werkt voor jou en je bedrijf.
Hoe maak je een effectieve online distributiestrategie?
Om een effectieve online distributiestrategie te creëren, moet je je publiek en je doelstellingen kennen. Zodra je die twee dingen weet, kun je gaan uitzoeken welke distributiemethoden voor jou het beste zullen werken. Van daaruit is het gewoon een kwestie van inhoud creëren die het delen waard is en deze verspreiden!
Als je wilt dat je bedrijf online succesvol is, heb je een distributiestrategie nodig. Online content plaatsen is niet genoeg – je moet het actief delen als je wilt dat mensen het zien. Er zijn veel verschillende manieren om je inhoud te verspreiden, en elke manier vereist een andere aanpak. Zoek uit welke methoden het beste werken voor jou en je bedrijf, en begin vandaag nog met het creëren van een effectieve online distributiestrategie!